ارمنستانبین‌المللسیاسی

هشدار کمیسیون اروپا در مورد نقض تمامیت ارضی ارمنستان

سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا پیام‌های واضحی به جمهوری آذربایجان ارسال کرده که هر گونه نقض تمامیت ارضی ارمنستان غیرقابل قبول بوده و پیامدهای جدی برای روابط باکو و بروکسل خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، پیتر استانو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آرمن پرس در بروکسل گفت: اتحادیه اروپا طی چند سال گذشته از هیچ تلاش دیپلماتیکی برای دستیابی به یک راه حل قابل قبول دوجانبه برای این مناقشه دریغ نکرده است.

وی افزود: ما در تماس نزدیک با رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان بوده و به طور خستگی ناپذیر حمایت خود را از حق حاکمیت و تمامیت ارضی هر دو کشور و حل و فصل صرفاً مسالمت آمیز مسائل تکرار کرده ایم.

استانو در زمینه ادعاهای ارضی اخیر الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان علیه ارمنستان گفت: اتحادیه اروپا از هر فرصتی برای ارسال پیام های روشن به جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه هرگونه نقض تمامیت ارضی ارمنستان غیرقابل قبول بوده و پیامدهای جدی برای روابط ما خواهد داشت، استفاده کرده است.

وی ادامه داد: شارل میشل رئیس شورای اروپا، جوسپ بورل مسئول روابط خارجی و تویوو کلار نماینده ویژه اتحادیه اروپا، به تعامل خود برای صلح پایدار و پایدار بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان ادامه می دهند.

پیش از این علی‌اف گفته بود که نیروهای این جمهوری از مناطقی که در درگیری با نیروهای ارمنستان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تصرف کرده بودند، خارج نمی‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا