بین‌المللسیاسی

خودداری آمریکا از مسئول دانستن و محکوم کردن اسرائیل در صورت حمله به رفح

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته حاضر به پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد توقف کمک های آمریکا به اسرائیل و مسئول دانستن این رژیم در صورت حمله همه جانبه به رفح نشد.

به گزارش ایرنا از الجزیره انگلیسی، در حالی که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که حمله اسرائیل به رفح در نزدیکی مرز با مصر یک “فاجعه” خواهد بود، میلر گفت که مشخص نیست که قطع کمک های نظامی آمریکا به این رژیم “گامی موثرتر از اقداماتی که قبلا انجام شده است,» باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در حمایت از حملات رژیم جنایتکار رژیم صهیونیستی ادعا کرد که حملات هوایی اسرائیل در رفح آغاز یک حمله تمام عیار نیست و آمریکا از عملیات نظامی در منطقه ای که حدود ۱.۵ میلیون فلسطینی در آن حضور دارند، حمایت نخواهد کرد.

وی ادعا کرد: ارزیابی ما این است که این حمله هوایی آغاز یک حمله تمام عیار در رفح نیست. بدون یک طرح معتبر که آنها بتوانند این طرح را اجرا کنند، ما از یک عملیات نظامی تمام عیار حمایت نمی کنیم.

به گزارش ایرنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد روز گذشته منازل مسکونی در نزدیکی مقر هلال احمر فلسطین در مرکز شهر رفح را هدف قرار دادند و تاکنون بیش از یکصد فلسطینی شهید و بیش از ۲۳۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

منابع خبری اعلام کردند که آمار شهدا و زخمی‌های این حمله همچنان در حال افزایش است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا