بین‌المللسیاسی

استولتنبرگ: در حال حاضر هیچ تهدید نظامی از سوی روسیه علیه ناتو وجود ندارد

ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی گفت در حال حاضر هیچ تهدید نظامی از سوی روسیه علیه اعضای ناتو وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، استولتنبرگ روز گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه آلمانی ARD احتمال حمله روسیه پس از پیروزی در جنگ اوکراین به یکی از اعضای ناتو را رد کرد.

دبیرکل ناتو تاکید کرد: در حال حاضر، ما هیچ تهدید نظامی علیه اعضای ناتو در آینده نزدیک احساس نمی‌کنیم.

وی افزود که ناتو در سال‌های اخیر «به طرز قابل توجهی تقویت شده» و همه اعضای آن سرمایه‌گذاری زیادی در بودجه دفاعی خود کرده‌اند.

استولتنبرگ گفت که ناتو پس از ضمیمه شدن کریمه به روسیه در ۲۰۱۴ خود را با واقعیت‌های جدیدی که از سوی روسیه ایجاد شده، وفق داده است.

دبیرکل ناتو اظهار کرد که انتظار می‌رود آلمان و سایر اعضای ناتو نیروهای مسلح خود را نوسازی کنند. وی از اعضای این سازمان خواست تا تلاش‌ها برای ایجاد یک نیروی دفاعی قابل اعتماد را افزایش دهند.

استولتنبرگ همچنین درباره تاثیر بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به قدرت بر ناتو گفت که وی یقین دارد آمریکا به دلایل و منافع امنیتی که دارد متحد وفادار و قابل اعتماد ناتو می‌ماند.

استولتنبرگ با اشاره به انتقادهای ترامپ از ناتو گفت که این انتقادها به دلیل هزینه‌های ناکافی اعضا در ناتو بود و اکنون با افزایش بودجه آنها، ناتو امن باقی می‌ماند.

دبیرکل ناتو افزود که اعضای این پیمان نظامی ۵۰ درصد قدرت نظامی و اقتصادی دنیا را تشکیل می‌دهند و همین مساله، ناتو را برای آمریکا حائز اهمیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا