ارمنیان ایرانایرانسیاسی

زندگی برادرانه پیروان ‌ادیان الهی به برکت انقلاب اسلامی در ایران

خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: به برکت انقلاب اسلامی پیروان ‌ادیان الهی سالهاست درایران برادرانه و برابر کنار هم‌زندگی می کنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اسقف اعظم گریگور چیفتچیان خلیفه کل ارامنه آذربایجان در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر و‌ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:  پیروان ادیان الهی آنگونه که در ایران زندگی می کنند درکشورهای دیگر چنین وضعیتی وجود ندارد اما درایران پیروان تمامی ادیان و‌اقوام درکنار هم و با صلح و‌عدالت  زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه چهل و‌پنحمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ۴۵ سال مدت کوتاهی نیست  و‌ما این راه را زیر پرچم ایران زندگی کرده ایم و همه باهم برای عظمت ایران اسلامی تلاش خواهیم کرد.

اسقف اعظم چیفتچیان با بیان اینکه در سالروز ورود تاریخی امام راحل  زنگ مدارس و‌کلیساها به ‌به صدا درآمد افزود: امروز خدا را هزاران مرتبه شاکریم که ما در زیر پرچم ایران در صلح و‌آرامش زندگی می کنیم و‌این به دلیل حاکمیت عدالت دراینجاست.

وی به کشتار بیرحمانه مردم فلسطین اشاره کرد و‌افزود: امروز برادران و‌خواهران بیگناه ما را در غزه مورد ظلم قرار می دهند چرا که جهان امروز دنیایی نیست که حق برآن حاکم باشد.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان افزود: وقتی به عکس شهدای قرار گرفته درسالن نگاه می کنم ناخوداگاه به یاد هزاران شهید فلسطینی می افتم شهدایی که آنقدر زیاد هستند حتی زمانی برای خاکسپاری آنها وجود ندارد.

وی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب هدف و  باورشان صلح و آرامش بود امروز نیز شاهدیم انقلاب درهمان مسیری که داشت به راهش ادامه می دهد و ‌ما برادرانه کنار هم زندگی می کنیم.

اجرای سرود و دکلمه و تجلیل از گروه سرود از دیگر برنامه های این مراسم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا