ارامنه اصفهان و جنوب ایرانارمنیان ایرانایران

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: مسیحیان و مسلمانان پا به پای هم در دفاع از کیان کشور حضور داشته‌اند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تعداد بالای شهدای ارامنه در اصفهان گفت: مسیحیان و مسلمانان در صلح و جنگ در کنار یکدیگر بودند و پا به پای هم در دفاع از کیان کشور حضور پیدا کردند و شهدایی تقدیم کرده‌اند.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در دیدار با اسقف سیپان کاشجیان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران و اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران که در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، گفت: در اصفهان ادیان مختلف الهی در کنار هم به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: ارامنه ایران و یهودیان منهای تعداد جمعیت خود در مجلس شورای اسلامی صاحب نماینده هستند و افتخار می‌کنیم که در اصفهان محله‌ای مخصوص ارامنه داریم و سال‌هاست که همزیستی مسالمت آمیز بین مسلمانان و مسیحیان و یهودیان در این شهر وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه متأسفانه شاهد ظلم علیه مسلمانان فلسطین هستیم، گفت: دنیا شاهد این ظلم و جنایت ضد بشری است اما مدعیان حقوق بشر در این زمینه سکوت کرده‌اند. از رهبران مسیحیت می‌خواهیم این جنایات را محکوم کنند و اجازه تداوم این اتفاقات را ندهند.

وی با اشاره به تعداد بالای شهدای ارامنه در اصفهان گفت: مسیحیان و مسلمانان در صلح و جنگ در کنار یکدیگر بودند و پا به پای هم در دفاع از کیان کشور حضور پیدا کردند و شهدایی تقدیم کرده‌اند.

توجه ویژه به جامعه ارامنه تأکید همیشگی شهرداری اصفهان به شهرداران منطقه ۵ است

علی قاسم زاده،  شهردار اصفهان نیز در این دیدار با تبریک سال نوی میلادی و خیر مقدم بابت حضور مسئولان ارامنه در پارلمان شهری اظهار کرد: در ناخودآگاه جمعی شهری اصفهان عزیزان ارامنه متصف به صفات خوب هستند. در ادبیات رایج جامعه ما ارامنه را به درست کاری، ساده زیستی، سلامت، وجدان کاری می‌شناسند و اشتهار آن‌ها به صفات نیک است.

وی افزود: خوشحالیم که در کنار ارامنه زندگی می‌کنیم و این همزیستی مسالمت آمیز را به جهان اعلام می‌کنیم. کسی در شأن و مقام اسقف وقتی چنین ادراکی نسبت به شرایط ملی و بین المللی و دغدغه مشترک نسبت به مسائل مهم کشور از جمله امنیت وآرامش و ساختار سیاسی نظام و اعتماد به رهبری داشته باشد قابل توجه است. اینها ویژگی‌های مثبتی است که روز به روز خوشحالی ما را از زندگی در کنار ارامنه بیشتر می‌کند.

شهرداری اصفهان گفت: امیدواریم مانند همه شهروندان بتوانیم خدمت گزاران خوبی برای ارامنه باشیم، همواره تاکید ما به شهرداران منطقه ۵ این بوده که توجه ویژه‌ای به جامعه ارامنه داشته باشند. ارامنه بخشی از شهر و تاریخ ما هستند، احساسات مشترک با هم داریم و در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

زندگی مسالمت آمیز با دیگر ادیان از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است

مجید نادرالاصلی اظهار کرد: همه ما هم میهن هستیم و از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که در قانون اساسی بر زندگی مسالمت آمیز با دیگر ادیان تاکید شده است.

وی افزود: جامعه مسیحیان کشور در همه عرصه‌های اداری، انقلابی و دیگر جایگاه‌ها حضوری کم نظیر دارند و این مایه افتخار است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: امروز کشور ما جایگاهی امن در دنیا دارد و همین موضوع پشتوانه‌ای برای نهضت مقاومت در سراسر جهان است.

وی خطاب به ارامنه افزود: ندای مظلومیت جهان اسلام و آزادی خواهان را شما نیز در سراسر جهان بلند کنید، از پاپ اعظم و رهبران مسیحیان جهان توقع و انتظار بیشتری است تا دشمنی مستکبران را از چهره تاریخ بشر بزدایند.

انتقال هنر بانوان ارامنه به اصفهانی‌ها

فرزانه کلاهدوزان عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمثیل اسقف اعظم بسیار زیبا بود و نشان از فکر زیبا، آزاداندیشی و جوانمردی و تسلط ایشان به تاریخ است. مسئله فلسطین را هیچ آزاداندیشی در جهان به این زیبایی توصیف نکرده است.

وی افزود: ارامنه اصفهان در این همزیستی هنر خود را به ما نشان داده‌اند و بسیاری از این هنرها را از بانوان ارمنی گرفته‌ایم که قابل توجه است و ما اکنون در حال استفاده از این میراث هستیم.

بیمارستان عیسی ابن مریم (ع) تجهیز می‌شود

احمد شریعتی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد شهدای ارامنه گفت: شهدای زیادی در هشت سال دفاع مقدس از ارامنه تقدیم میهن اسلامی شده‌اند که همواره یاد و خاطره آن‌ها باقی است.

وی در خصوص بیمارستان عیسی بن مریم (ع) گفت: بیماران به نیت شفاخانه و بهره مندی از روح مسیحایی حضرت عیسی (ع) به این بیمارستان می‌روند. در دو سال گذشته با خیریه این بیمارستان در ارتباط بودم و هدف ما تجهیز این بیمارستان و خدمت رسانی بهتر و بیشتر به ارامنه و مسلمانان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا