ارامنه تهران و شمال ایرانارمنیان ایرانایرانسیاسی

دیدار استاندار آذربایجان‌غربی با اسقف گریگور چیفتچیان خلیفه کل ارامنه آذربایجان

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نگاه متوازن به همه هموطنان اعم از همه اقوام و ادیان در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: این نگاه در دولت سیزدهم قوت بیشتری گرفته است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر روز گذشته در دیدار با اسقف گریگور چیفتچیان خلیفه کل ارامنه آذربایجان افزود: در آذربایجان غربی سرزمین رنگین کمان اقوام وادیان همه اعم از مسلمانان با مذاهب مختلف، آشوریان، ارامنه و کلیمیان ساکن از حقوق قانونی خود برخوردار هستند.

وی ادامه داد: نگاه جمهوری اسلامی در اعطای امکانان رفاهی، عدالت محور است و اگر جاده یا بیمارستان و امکانات رفاهی احداث می‌شود، موضوع عدالت و برخورداری همگان به خوبی لحاظ می شود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: آزادی ها و اختیاراتی در قانون اساسی برای اقوام و ادیان لحاظ شده چنان‌که نمونه بارز آن داشتن نماینده در مجلس است که در کشورهای مختلف بی نظیر است.

معتمدیان اضافه کرد: وجود کلیساهای متعدد از جمله ۹۰ کلیسا در حال حاضر میراث ماندگاری در آذربایجان غربی است که اکثر کلیساها ثبت ملی شده و قره کلیسا و ‌آیین مذهبی ویژه آن‌هم ثبت جهانی شده است.

وی گفت: درحال حاضر جریانات افراطی نظیر داعش در منطقه شکل گرفتند که به همه ادیان ومذاهب نگاه تکفیری داشتند و هیچ دین ومذهب وکسی را قبول نداشتند که در آن‌جا هم جمهوری اسلامی ورود کرد و این گروهک را درهم شکست.

وی ادامه داد: در دیداری که از سوریه داشتیم، آثار تاریخی چند هزار ساله در هجوم جریانات تکفیری ها از بین رفته وهیچ اثری از تاریخ بشریت به جا نگذاشته اند؛ در موصل ده‌ها شهر و منطقه را مورد حمله قرار دادند که سردار سلیمانی همراه رزمندگان دیگر در آنجا نیز حضور یافت و با داعش مبارزه کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: جمهوری اسلامی نخستین و بزرگترین قربانی تروریسم است و حدود ۱۷ هزار شهید دراین راه تقدیم کرده است.

معتمدیان با تسلیت شهادت مردم مظلوم غزه اضافه کرد: اهالی غزه توسط رژیم صهیونیستی که سابقه جنایت او برای جهانیان ثابت شده است، دراوج بی رحمی مردمی را که به اماکنی مثل بیمارستان پناه برده بودند، قتل عام کردند.

وی ادامه داد: امیدواریم جامعه جهانی به خود بیاید و همه ادیان از این قضیه درس بگیرند و مانع زیاده طلبی رژیم صهیونیستی در منطقه شوند.

استاندار آذربایجان‌غربی‌ با قدردانی از خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان و بیانیه آنها در محکوم کردن جنایات صهیونیست ها گفت: خلیفه گری ارامنه همچنین حضور فعال درایام اربعین سال گذشته و امسال داشت و این نشان می دهد پیام اربعین متعلق به مذهب ودین خاصی نیست بلکه متعلق به تمامی آزادی‌خواهان است.

نظام جمهوری اسلامی همواره همراه مظلومان بوده است

خلیفه کل ارامنه آذربایجان نیز در این دیدار اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحت رهبری مقام معظم رهبری همواره کنار مظلومان و مردم غزه و فلسطین بوده است.

اسقف گریگور چیفتچیان ادامه داد: امروز دنیا در شرایط سختی قرار گرفته و ما جهت حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی و مشارکت در موضوع فلسطین در خدمت نظام مقدس اسلامی هستیم.

وی اظهار کرد: در ۲ استان آذربایجان غربی و ‌آذربایجان شرقی بخش های دولتی به اقلیت های دینی احترام گذاشته و همواره حقوقشان حفظ می‌شود.

وی ادامه داد: مردم ایران با اتحاد و همبستگی مشکلات را یک به یک سپری می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا