بدون دسته‌بندی

شاوردیان: جوانان در انتخابات نقش آفرین باشند

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران نهادینه شده و این مردم هستند که با حضور در پای صندوق‌های رای در تعیین سرنوشت کشور نقش آفرینی می‌کنند.

آرا شاوردیان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مولفه های اثرگذار بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات، بیان کرد: حدود ۴۹ روز دیگر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز انتخابات متعددی از جمله انتخابات مجلس خبرگان رهبری، انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار کرده‌ایم. برگزاری انتخابات یکی از فاکتورهای مردمسالاری است.

وی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه ما در طول این چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، انتخابات مختلفی را برگزار کرده و مردم نیز در آن مشارکت داشتند. مشارکت مردم در انتخابات نشان می دهد که مردم در صحنه هستند و به نوعی یکی مردمسالاری دینی در جامعه ما حاکم است. مردم با مشارکت در انتخابات می توانند افرادی را انتخاب کنند که مسائل و مطالبات آنان را دنبال کنند. به عنوان مثال در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مردم افرادی را انتخاب خواهند کرد که در سطح کلان برنامه هایی دارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نامزدها باید برنامه هایی برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه در راستای پیشرفت، شکوفایی و اعتلای نظام اسلامی داشته باشند. به گفته سخنگوی شورای نگهبان در این دوره از انتخابات مجلس برای هر کرسی حدود ۳۸ نامزد به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. هر کدام از این نامزدها باید برنامه هایی آماده کنند که مردم بر اساس  این برنامه ها و سوابق این نامزدها، در صحنه انتخابات حضور پیدا کرده و به نامزد مورد نظر خود رای دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: مشارکت مردم در انتخابات سنگ بنای مردم سالاری است.  برگزاری انتخابات نیز در جمهوری اسلامی ایران نهادینه شده است. همواره مشارکت مردم در انتخابات حائز اهمیت است. این مردم هستند که با حضور در پای صندوق‌های رای در تعیین سرنوشت کشور نقش آفرینی می کنند. نقش مردم در سرنوشت کشور بسیار مهم و محوری است. حضور پر رنگ مردم در انتخابات نیز در همبستگی و انسجام ملی نیز نقش دارد. مقام معظم رهبری فرمودند که دو کلمه جمهوری و اسلامی هر دو وابسته به انتخابات است. حضور پر شور مردم در انتخابات وحدت ملی و انگیزه ملی را نمایش می دهد. این انگیزه نیز تبلور قدرت ملی است.

شاوردیان افزود: مردم ما نیز آگاه بوده و با مشارکت حداکثری در انتخابات این قدرت و وحدت ملی را به نمایش خواهند گذاشت، اما مولفه های اثرگذار در مشارکت مردم در انتخابات، به عملکردها باز می گردد. یکی از کارهای مهم این است که ما مسئولان بتوانیم فاصله بین مردم با حاکمیت را کم کنیم. یکی از راهکارها شفاف سازی مسائل و ارائه برنامه های تحقق پذیر از سوی ما مسئولان است. مسئولان باید در مسیر اجرای برنامه ها گام بردارند. باید ایده ها و برنامه هایی را که از قبل ارائه دادیم، عملی کنیم. با توجه به شرایط جامعه در چندین سال گذشته بعضا شاهد هستیم که برخی از نامزدها وعده هایی می دهند که اصلا در حوزه وظایف نماینده مجلس نیست.

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: نامزدهای انتخابات مجلس بیشترین تمرکز آنها باید بر نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی و نحوه اجرای قوانین باشد. ما قوانین خیلی خوبی داریم که به درستی اجرا نمی شود. در برخی از جاها نیز نیازمند بازنگری در قوانین هستیم. با توجه به شرایط جامعه که امروز بیشتر دغدغه های مردم اقتصادی و معیشتی است، نامزدها باید برنامه هایی در این حوزه داشته باشند. چه دولتمردان و چه نمایندگان مجلس فعلی این دغدغه را دارند که برای افراد جامعه رفاه ایجاد کنند؟ هیچ کس به دنبال تحمیل گرانی به مردم نیست. نیازمند همفکری و همیاری در این حوزه هستیم. مردم عملکرد هر نماینده را در طول چهار سال گذشته ارزیابی کرده و میزان تحقق برنامه ها را ارزیابی می کنند.  مردم با حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح می توانند در مسیر حل مشکلات و دغدغه های خود در جامعه گام بردارند.

وی افزود: حضور و مشارکت مردم در انتخابات مهم است. با مشارکت و حضور مردم در انتخابات می توان در مسیر پیشرفت کشور گام برداشت. ما باید جوانان خود را تشویق کنیم تا در انتخابات مشارکت کرده و حضور فعال داشته باشند. دانشجویان و جوانان ما باید در صحنه باشند و نظرات خود را نسبت به برنامه های نامزدها اعلام کنند. تا نمایندگان نیز بتوانند دیدگاه های جوانان را در برنامه‌های خود داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا