بدون دسته‌بندی

اسلامی در گفت و گو با ایرنا مطرح کرد؛ نیروگاه سیریک دارای چهار راکتور ۱۲۵۰ مگاواتی / بهره‌برداری تا افق ۱۴۲۰

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه مطالعات تفصیلی برای احداث نیروگاه سیریک آغاز شده است، گفت: براساس زمانبندی پیش‌بینی شده، این نیروگاه در افق ۱۴۲۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره روند ساخت نیروگاه هسته‌ای سیریک، تاکید کرد: برای این نیروگاه چهار راکتور ۱۲۵۰ مگاواتی پیش‌بینی شده است و انشالله در زمانبندی پیش‌بینی شده در افق ۱۴۲۰ به اتمام خواهد رسید.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اذعان به اینکه هم اکنون در مرحله نخست ساخت نیروگاه سیریک هستیم، گفت: باید توجه داشت که ساخت یک نیروگاه دارای پنج مرحله اصلی است. نخست، زمین و ساختار است که باید شناسایی شود و سپس مطالعات تفصیلی انجام و سایت تجهیز و آماده اجرای کار شود.

وی در ادامه افزود: رویداد دوم، عملیات بتن‌ریزی است که پس از مرحله مقدماتی، طرح نقشه‌های تفصیلی و آمادگی کارگاه انجام می‌شود و معمولا اولین بتن‌ریزی نیز همواره با حضور مقامات عالی‌رتبه انجام می‌شود.

اسلامی در توضیح مرحله سوم تکمیل یک نیروگاه هسته‌ای، اذعان داشت: در این مرحله، تکمیل نیروگاه و سوخت‌گذاری انجام می‌شود که با توجه به اهمیت موضوع معمولا با حضور مقامات عالی رتبه یک کشور، انجام می‌شود.

وی شروع تولید برق و در پایان از کاراندازی نیروگاه پس از۶۰ تا ۷۰ سال را به عنوان مراحل پایان فعالیت یک نیروگاه هسته‌ای عنوان و تاکید کرد: با فرمان آیت الله رئیسی، شناسایی ساختار زمین و مطالعات تفصیلی ساخت این نیروگاه انجام شده است و وارد مرحله اجرای کار شده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی درپاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره وضعیت تکمیل پروژه نیروگاه بوشهر نیز گفت: واحد شماره یک بوشهر فعال شده است و واحد ۲ و سه نیز در حال اجراست. به امید خدا رویداد دوم نیروگاه سوم بوشهر نیز ۲ تا سه ماه آینده اجرا و اولین بتن راکتور سوم نیز برای اجرا آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا