ورزشی

جام ملت‌های آسیا؛ صعود مقتدرانه عراق؛ سامورایی‌ها در مسیر ایران

تیم‌های ملی فوتبال عراق و ژاپن با شکست حریفان خود به‌عنوان تیم‌های اول و دوم گروه D راهی مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا شدند.

به گزارش ایرنا، در دور سوم و پایانی دیدارهای گروه D جام ملت‌های آسیا به صورت همزمان دو دیدار برگزار شد و ژاپن با اندونزی و عراق با ویتنام به مصاف یکدیگر رفتند.

عراقی‌ها با توجه به برتری در دو بازی خود برابر اندونزی و ژاپن صعود خود را از این گروه به دور بعدی را قطعی کرده‌ بودند و در بازی با ویتنام نیز به دنبال تثبیت صدرنشینی بودند. در سوی دیگر ویتنام به دنبال آن بود تا با برتری در این دیدار، شانس خود را به عنوان یکی از تیم‌های سوم برتر گروه‌های مختلف بالا ببرد.

سامورایی‌ها با توجه به شکست غیرمنتظره برابر عراق، در پی این بودند تا با برتری برابر اندونزی باز هم توانایی‌های خود را به رخ حریفان بکشند. اندونزی نیز با توجه به پیروزی برابر ویتنام در تلاش بود تا به عنوان تیم دوم یا یکی از چهار تیم برتر سوم، صعود کند.

ژاپن ۳ – اندونزی یک

ژاپنی‌ها خیلی زود و با بی احتیاطی مدافع اندونزی در دقیقه ۵ بازی صاحب ضربه پنالتی شدند که آیاسه یوئدا موفق شد گل نخست بازی را به ارمغان آورد. نیمه نخست این بازی با همین گل به سود ژاپن خاتمه یافت و دو تیم راهی رختکن شدند.

با شروع نیمه دوم در دقیقه ۵۲ آیاسه یوئدا روی پاس ریتسو دوآن موفق شد گل دوم سامورایی‌ها را وارد دروازه ویتنام کند. هوبنر در دقیقه ۸۸ به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا بازی ۳ بر صفر شود. در پایان اندونزی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا در نهایت این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود سامورایی‌ها تمام شود و این تیم با ۶ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شود.

ژاپن با این نتیجه راهی یک هشتم شد و با یکی از تیم‌های کره‌جنوبی و اردن دیدار خواهد کرد. سامورایی‌ها در مسیری که ایران قرار دارد، هستند و احتمال رویارویی با تیم کشورمان در یکچهارم را دارند.

ترکیب اولیه تیم ملی ژاپن: سوزوکی، سیا مایکوما، تاکهیرو تومیاسو، کوکی ماچیدا، یوتا ناکایاما، واتارو اندو، رئو هاتاته، ریتسو دوان، تاکه فوسا کوبو، کیتو ناکامورا، آیاسه اوئدا

سرمربی: موری‌یاسو

ترکیب اولیه تیم ملی اندونزی: آرناندو آری، ساندی والش، جوردی آمات، ریزکی ریزو، جاستین هوبنر، ایوار جنر، پراتاما آرهان، یعقوب سایوری، مارسلینو فردینان، رافائل استرویک، اجی مائولانا

سرمربی: تائه یونگ شین

عراق ۳ – ویتنام ۲

نیمه نخست بازی عراق و ویتنام می‌رفت با نتیجه بدون گل به پایان برسد اما در دقیقه ۴۲ بازی بوی هونگ موفق شد گل نخست شاگردان تروسیه را وارد دروازه عراق کند تا این تیم با برتری یک بر صفر راهی نیمه دوم شود.

دقیقه ۴۸، سولاکا روی پاس علی جاسم گل مساوی را وارد دروازه ویتنام کرد. در ادامه ایمن حسین باز هم روی پاس علی جاسم گل دوم را به ثمر رساند تا بازی ۲ بر یک شود. دقیقه ۹۱ نگوین گوانگ های روی پاس تان بین انگوین بازی را دو بر دو کرد اما حسین در دقیقه ۱۱۲ از روی نقطه پنالتی گل سوم را وارد دروازه ویتنام کرد تا بازی در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود عراق تمام شود و این تیم مقتدرانه با ۹ امتیاز به دور بعد صعود کند.

ترکیب اولیه تیم ملی عراق: احمد باسل، آلن محی‌الدین، مرخاس دوسکی، رابین سولاقا، زید تحسین، اسامه رشید، احمد یحیی، منتظر ماجد، بشار رسن، زیدان اقبال، علی الحمدی

سرمربی: خسوس کاسس

ترکیب اولیه تیم ملی ویتنام: فیلیپ نگوین، وو مین ترونگ، بیو هوانگ ویت آن، فان توان تای، فام سون مان، وا وان تان، توان آن نگوین، دین باک نگوین، تای سون نگوین، دو هونگ دونگ، کوات وان کانگ

سرمربی: فلیپ تروسیه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا