ارامنه تهران و شمال ایرانارمنیان ایرانسیاسی

در دیدار ابطحی با شاوردیان مطرح شد؛ همدردی کلیسای سرکیس مقدس با کودکان غزه / مراسم یادبود شهید سلیمانی و شهدای مسیحی ارامنه برگزار می‌شود

نماینده ارامنه تهران و شمال کشور با دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آرا شاوردیان نماینده ارامنه تهران و شمال کشور با سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی در راستای برگزاری مراسم یادبود شهید سلیمانی و شهدای مسیحی ارامنه دیدار و گفت‌وگو کرد.

شاوردیان با اشاره به تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی به فلسطین و کشتار مردم مظلوم غزه و همچنین قرار گرفتن در آستانه سال جدید میلادی ۲۰۲۴، گفت: بر این اساس عده ای از مردم جهان (مسیحیان ارامنه) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به‌ویژه کودکان غزه جشن کریسمس را محدود برگزار خواهند کرد که این رویه از سوی کلیسای سرکیس مقدس نیز پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس عکس یادبود کودکان غزه نیز در کلیسای سرکیس مقدس به نمایش گذاشته خواهد شد تا افکار عمومی جامعه بدانند که مسیحیان ارامنه نیز با مظلومان فلسطینی همدرد هستند.

نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس یازدهم یادآور شد: در راستای اعلام همبستگی با کودکان فلسطینی در آستانه میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) نیز جشن کریسمس در کشور سوریه نیز انجام نخواهد شد.

گفتنی است، در این دیدار آخرین وضعیت مسیحیان حاضر در سرزمین های اشغالی مورد بررسی قرار گرفت و تشریح شد.

همچنین از سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی به منظور حضور در جمع مسیحیان ارامنه، دیدار با اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان و اعضای شورای خلیفه گری ارامنه تهران و سخنرانی در مراسم یادبود شهید سلیمانی و شهدای مسیحی ارامنه دعوت بعمل آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا