ایرانسیاسی

در پایان سفر به استان مازندران صورت گرفت؛ بازدید دکتر رئیسی از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)

رئیس جمهور با حضور در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر از سامانه پل فرماندهی کشتی که توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی طراحی و بومی‌سازی شده است، بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز گذشته، در روز دوم سفر استانی دولت مردمی به استان مازندران، با سفر به شهرستان نوشهر، در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) این شهرستان حضور یافت و از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی در این دانشگاه بازدید کرد.

این سامانه که توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی طراحی و بومی‌سازی شده است، یک شبیه‌ساز جامع و کامل ناوبری و پل فرماندهی کشتی است که شامل یک پل اصلی با پردازش تصویر ۲۷۰ درجه و شش پل فرعی با پردازش تصویر ۱۸۰ درجه می‌باشد.

کنترل کشتی با استفاده از ابزار کنترل و هدایت، استفاده از رادار آرپا، تماشای محیط پیرامون شناور در خط افق و استفاده از سیستم موقعیت‌یابی راداری فرماندهی عملیات شناور و عملیات مورینگ از جمله اقدامات فراگیری است که این سامانه می‌تواند انجام دهد.

همچنین برنامه‌ریزی و انجام یک سناریو با تعیین موقعیت، حفظ و نگهداری ناوبری امن، پاسخ به اضطرار و شرایط بحرانی، پاسخ به سیگنال‌های منتشر شده در دریا، راهبری و مانور شناور، برنامه‌ریزی سفر و هدایت و ناوبری، تعیین موقعیت و دقت در تنظیم موقعیت، تعیین موقعیت و ایجاد خطا در قطب نما، هماهنگی عملیات جستجو و نجات، ایجاد تدابیر و دستورالعمل‌های دیدبانی یا نگهبانی، حفظ ناوبری امن از طریق استفاده و مانور و هدایت کشتی در هر شرایط از دیگر ویژگی‌ها و توانمندی‌های این سامانه است.

رئیس جمهور همچنین در بدو ورود از یگان‌های مستقر در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) سان دید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا