اقتصادیایرانسیاسی

شاوردیان: مصوبات مجلس در برنامه هفتم دست دولت را برای نوسازی بافت‌های فرسوده باز گذاشته است

شاوردیان گفت: یکی از ظرفیت های مهم بافت‌های فرسوده است که مجلس نیز در برنامه هفتم مصوبات بسیار خوبی برای رونق نوسازی و ساخت و ساز خانه‌ها فرسوده داشته است که دست دولت را باز تر می‌کند.

آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه کیمسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گزارش اخیر مرکز آمار از وضعیت بازار مسکن گفت: طبق گزارشی که اخیراً از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده، میانگین قیمت مسکن در پایتخت متری ۸۰ میلیون تومان اعلام شده که حدود ۳ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش داشته است.

رکود بازار مسکن ناشی از عدم تناسب قیمت مسکن و قدرت خرید مردم

وی با بیان اینکه بخشی از روند کاهشی قیمت مسکن ناشی از رکود در معاملات مسکن است، عنوان کرد: کاهش معاملات بازار مسکن نشان دهنده نبود تناسب میان قیمت مسکن و قدرت خرید مردم است. افزایش تسهیلات خرید مسکن و افزایش ساخت سازها نیز تاکنون اثر بخشی پر رنگی را در بازار نداشته و مدت زمان انتظار برای خرید خانه بسیار بالا است.

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیداریم با توجه به  صحبت های اخیر رئیس جمهور در خصوص اجرای ساخت یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور، واحدها هر چه سریع‌تر تکمیل و به بازار عرضه شوند تا شاهد حرکت نسبی در بازار و رونق خرید و فروش‌ها باشیم.

شاوردیان با بیان اینکه دولت برای تداوم برنامه های خود در ساخت مسکن، باید از تمام ظرفیت‌های خود برای تحقق اهدافش استفاده کند، افزود: یکی از ظرفیت های مهم بافت‌های فرسوده هستنند که مجلس نیز در برنامه هفتم مصوبات بسیار خوبی برای رونق نوسازی و ساخت و ساز خانه‌ها فرسوده داشته است که دست دولت را باز تر می‌کند.

عضو هیأت رئیسه کیمسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: سرعت بخشی به نوسازی بافت های فرسوده و بهره‌گیری از ظرفیت مردم در ساخت و سازها، دولت را بیش از پیش به اهداف خودش که ساخت ۴ میلیون خانه در ۴ سال است، نزدیک می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا