اجتماعیایران

اطفای کامل حریق بیمارستان گاندی / حادثه مصدوم و کشته نداشت

استاندار تهران از اطفای کامل حریق بیمارستان گاندی خبر داد و گفت: این حادثه بدون مصدوم و کشته مدیریت شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا فخاری شامگاه دیشب در حاشیه بازدید از حادثه حریق بیمارستان گاندی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای آغاز این حادثه که در هتل مجاور این بیمارستان رخ داد، شاهد بودیم که مجموعه اورژانس و آتش نشانی در کمترین فاصله زمانی در صحنه حاضر شدند.

فخاری افزود: عوامل امداد و نجات در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات لازم در جهت کنترل حریق که در طبقات مختلف شعله ور بود را انجام دادند و به یک نقطه اطمینان بخش رساندند.

وی با اشاره به بررسی و اطفای حریق به صورت طبقه به طبقه، توسط نیروهای آتش نشانی گفت: خوشبختانه در کوتاهترین زمان مهار آتش صورت گرفت.

استاندار تهران در ادامه از حضور ۹۱ بیمار در حین وقوع حادثه در این بیمارستان خبر داد و اضافه کرد: با تدابیر صورت گرفته در این عملیات بیماران در اولویت اول با سرعت به خارج از محیط آتش سوزی انتقال داده شدند.

فخاری با بیان اینکه ۳۵ نفر از بیماران که نیاز به تداوم بستری داشتند به بیمارستان های دیگر منتقل شده‌اند، گفت: چند نفر از بیماران دیگر که در بخش‌های عمل جراحی و سی.سی.یو حضور داشتند نیز پس از انجام عملیات، به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال و سپس از محیط بیمارستان به سایر مراکز درمانی هدایت شدند.

استاندار تهران به حضور به موقع و موثر عوامل آتش نشانی و اورژانس در حین حادثه اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه با حضور مسوولان و وزیر کشور وظیفه مدیریت بحران به خوبی انجام و اقدامات جدی به عمل آمد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز از مهار آتش در بیمارستان گاندی پس از حدود دو ساعت تلاش بی وقفه خبر داد.

سید جلال ملکی شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه آتش‌سوزی از قسمت نمای ساختمان بیمارستان آغاز و به دلیل جنس آن به سرعت پیش‌روی کرده بود، افزود: همچنین شعله‌های آتش از طریق نما به بخش‌هایی از داخل ساختمان نیز سرایت کرده بود.

وی اظهار کرد: آتش‌نشانان در این شرایط و از چندین جهت عملیات خود برای اطفاء حریق را که در بخش شرقی ساختمان رخ داده بود آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز به جستجو در طبقات پرداختند، گفت: قسمت شرقی ساختمان عمدتا مربوط به بخش هتلینگ و اقامتی این بیمارستان بود و از این رو بیماران چندان در معرض حریق قرار نگرفتند.

ملکی ادامه داد: با این وجود با کمک گروهی دیگر از آتش‌نشانان و همچنین عوامل اورژانس و کادر بیمارستان نسبت به تخلیه بیمارستان و انتقال بیماران اقدام شد.

وی گفت: همزمان گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز اقدام به جستجو در طبقات بیمارستان کردند که درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد بیمارستان مورد جستجو واقع شده است.

ملکی در خصوص عملیات اطفای حریق نیز یادآور شد: می‌توان گفت که شعله‌های آتش بطور کامل در بیمارستان گاندی خاموش شده و تنها عملیات لکه گیری و تخلیه دود در حال انجام است.

وی افزود: قسمت مهمانپذیر بیمارستان با حدود ۱۷ طبقه با نمای کامپوزیت قابل اشتعال کاملا شعله ور بود و زمانی که نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند آتش به قسمت زیادی از بخش‌های داخلی نفوذ کرده بود و از بالا نمای سوخته به پایین سرایت و همه را شعله ور می‌کرد.

ملکی ادامه داد: آتش‌نشانان همزمان با عملیات اطفای حریق، عملیات نجات را آغاز و همه افراد را به سلامت از قسمت خارج کردند.

به گفته وی، نیروها به قسمت اصلی بیمارستان نفوذ کرده و در هر طبقه نفراتی مستقر شدند تا از سرایت آتش به قسمت داخل بدنه اصلی بیمارستان جلوگیری شود که از سرایت آتش به داخل ساختمان اصلی بیمارستان جلوگیری شد البته دود به همه طبقات نفوذ کرده که در حال خروج آن هستیم.

وی اضافه کرد: تقریبا همه بیماران خارح و جستجوی مجدد برای سومین بار آغاز شده تا به این لحظه مورد مصدوم یا تلفات جانی نیز اعلام نشده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی همچنین گفت: تاکنون پنج مرتبه به بیمارستان گاندی اخطار ناایمن بودن داده شده‌بود که آخرین بار آبان ماه بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از انتقال و بستری شدن ۹۳ بیمار بیمارستان گاندی که دچار حریق شده است، به سایر بیمارستانهای تهران خبر داد.

سید کریمی افزود: این بیماران به بیمارستانهای فیروزگر، دی، شهدای تجریش، کسری و یاس منتقل شدند و هیچ بیماری در بیمارستان گاندی نیست و فوتی نیز بر اثر حریق نداشتیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا