اجتماعی

تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس ۲۴ هزار شهید پایتخت / نهال یاد شهدای زن و ارامنه در خاک منطقه ۶ غرس شد

همزمان با آغازکنگره بزرگداشت ۲۴ هزار شهید معظم پایتخت، تعداد هزار نهال زیتون، سرو و اقاقیا با حضور خانواده معظم شهدا و مدیران ارشد شهری با نگاه ویژه به شهدای زن و ارامنه در شهرداری منطقه ۶ تهران کاشته شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، همزمان با آغاز کنگره ملی شهدای پایتخت و کاشت ۲۴ هزار نهال در محلات و بوستان‌های تهران به یاد شهدای پایتخت، آیین کاشت هزار نهال به منظور تجدید پیمان با آرمان‌های بی‌بدیل وطن‌پرستی و تعهد مسئولانه نسبت به اقتدار ملی، در بوستان مریم این منطقه برگزار شد.

سید مرتضی روحانی، شهردار منطقه ۶ تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانفشانی و از خودگذشتگی شهدای گرانقدر کشور در دوران انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: اکنون بعد از گذشت سال ها ازدوران دفاع مقدس، با وجود دغدغه های گوناگون روزمره زندگی، یاد و خاطره شهیدان هنوز هم یادآور رشادت های بی بدیل این عزیزان برای دفاع از خاک وطن است.

شهردار این منطقه افزود: در شرایطی که دستیابی به هوای پاک و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و حفظ و گسترش فضای سبز، نیازمند یک عزم همگانی و همه جانبه است؛ طرح کاشت نهال به یاد شهدا را می توان یکی از ارزشمندترین اقدامات مدیریت شهری شمرد.

نهال یاد شهدای زن پایتخت در خاک بوستان مریم کاشته شد

وی در ادامه افزود: یکی از اقداماتی که در سطح منطقه به صورت ویژه در قالب این طرح اجرایی شد؛ یادآوری نام شیرزنان شهید پایتخت است که جایگاه ویژه ای چه از لحاظ تربیتی و چه اقدامات ایثارگرانه برای دفاع از وطن دارند که در همین راستا نهالی به یاد این عزیزان در بوستان مریم این منطقه کاشته شد.

در جریان این مراسم، معصومه آباد سیاست‌مدار، نویسنده و از اسیران جنگ ایران و عراق، ضمن قدردانی از اقدام پرمفهوم منطقه در توجه به شهدای ارامنه و زن خاطر نشان کرد: اینکه در کشور ما همه اقشار و اقلیت ها در دفاع از خاک وطن در یک صف قرار می گیرند، یک پیام پر مفهوم است که باید آن را در تمام ابعاد و امور مدام یادآوری کرد.

آباد با اشاره به اینکه پایتخت ایران ۷ هزار شهید زن دارد گفت: اینکه در بوستانی با نام حضرت مریم(س) نهالی به نام یاد شهدای زن کاشته می شود یک اقدام حائز اهمیت است که تاثیر و جایگاه بانوان در انقلاب را یادآوری می کند.

گرامیداشت یاد شهدای ارامنه با کاشت درخت

در ادامه کشیش آریستاگیس شاه‌میریان کشیش کلیسای سرکیس مقدس اظهار داشت: اینکه در تمامی برنامه های فرهنگی و مدیریتی شهری، نگاه منطقه به همه اقشار است، قابل تحسین بوده و کاشته شدن نهال به یادبود شهدای ارامنه یک پیام پر مفهوم به نسل های آینده دارد و آن این است که وحدت همیشه غرور آفرین است.

وی گفت: شهدای اقلیت گواه وحدت ملی در این مرز و بوم است، که اقداماتی از جنس همین طرح می تواند بیش از پیش به تحکیم و استواری این وحدت ملی کمک کند.

بر اساس این گزارش در این آیین؛ هزار نهال زیتون، سرو و اقاقیا با حضور شهردار منطقه ۶ و جمعی از مدیران شهری و خانواده شهدا، همزمان با مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در قطعه ششم پایتخت کاشته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا