ورزشی

مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ دورتموند به تور زد، پی‌اس‌جی به تیر / زنبورها نصف راه صعود به فینال را رفتند

بورسیا دورتموند در بازی رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر پاری‌سن‌ژرمن به پیروزی رسید.

به گزارش ایرنا، بورسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته به مصاف هم رفتند.

دورتموند با پیروزی برابر اتلتیکو مادرید و پاری‌سن‌ژرمن با حذف بارسلونا به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیده بودند و حالا در یک قدمی فینال برای رسیدن به بازی نهایی یوسی‌ال با هم به جدال پرداختند.

بازی متعادل آغاز شد اما دورتموند با توجه به بازی در خانه هر چه از دقایق مسابقه گذشت بر جریان بازی مسلط شد. در دقیقه ۳۶، نیکلاس فولکروگ روی پاس بلند نیکو اشلوتربک با فرار از آفسایدگیری مدافعان پاری‌سن‌ژرمن با جیانلوئیجی دوناروما تک به تک شد و زنبورها را در خانه به گل رساند تا دورتموند یک بر صفر از پاری‌سن‌ژرمن جلو بیفتد. در ادامه فشار پاریسی‌ها برای جبران گل خورده بیشتر شد اما باز هم این دورتموند بود که خطرناک‌تر نشان می‌داد. نیمه اول با تک گل فولکروگ به سودی دورتموند به پایان رسید.

نیمه دوم با تلاش شاگردان لوئیز انریکه برای جبران گل خورده آغاز شد. با این حال شانس هم با پاریسی‌ها یار نبود و ۲ بار در این نیمه ضربه کیلیان امباپه و بارکولا با برخورد به تیر دروازه دورتموند راهی به دروازه پیدا نکرد.

در نهایت دورتموند توانست با نتیجه یک بر صفر پاری‌سن‌ژرمن را شکست دهد و نصف راه صعود به فینال را برود.

پی‌اس‌جی هم برای جبران این شکست و صعود به فینال، چشم به بازی برگشت دارد که ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌شود.

 

فرار رئال‌ از جهنم مونیخ با تساوی مقابل بایرن؛ تکلیف فینالیست در مادرید مشخص می‌شود

تیم فوتبال بایرن مونیخ در چارچوب دور رفت مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در خانه مقابل رئال مادرید متوقف شد.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های بایرن مونیخ آلمان و رئال مادرید اسپانیا در چارچوب دور رفت مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه سه‌شنبه شب در ورزشگاه آلیانتس آرنا با قضاوت کلمن تورپن برگزار شد که در نهایت این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

رئال مادرید با حذف منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی پا به این مرحله گذاشته بود و در مقابل بایرن مونیخ موفق شده بود آرسنال را از پیش رو بردارد و به این مرحله صعود کند.

بایرن مونیخ نیمه اول را همانطوری شروع کرد که خودش دوست داشت و کاملا سوار بر بازی بود اما نتوانست از موقعیت‌های خود استفاده کند تا سرانجام بر خلاف جریان بازی این رئال مادرید بود که موفق شد در دقیقه ۲۴ گل اول را به ثمر برساند.

پاس در عمق تماشایی تونی کروس در بین مدافعین بایرن در موقعیت تک به تک به وینیسیوس جونیور رسید و این مهاجم برزیلی موفق شد با یک ضربه بغل‌پای دقیق دروازه نویر را باز کند تا هواداران بایرن در ورزشگاه آلیانتس آرنا برای دقایقی سکوت کنند. هواداران بایرن که از ابتدا در زمانی که تونی کروس صاحب توپ بود با هو و سوت‌هایشان سعی می‌کردند تمرکز او را بر هم بزنند که در نهایت کروس با این پاس تماشایی جواب آن‌ها را داد.

نیمه دوم به شکل متفاوتی آغاز شد. توماس توخل با یک تغییر در ترکیب تیمش را هجومی‌تر کرد. لئون گورتزکا از بازی خارج و رافائل گریرو وارد زمین شد. ابتدا لروی سانه موفق شد با یک حرکت انفرادی به دل مدافعین رئال بزند و با یک ضربه محکم و تماشایی از زاویه بسته توپ را وارد دروازه لونین کند.

در حالی‌که رئال هنوز در شوک گل اول به سر می‌برد تنها ۴ دقیقه بعد کامبک بایرن تکمیل شد، جمال موسیالا با تکل لوکاس واسکز در محوطه جریمه سرنگون شد و داور فرانسوی تصمیم به خطای پنالتی گرفت، هری کین پشت توپ قرار گرفت و به راحتی با فریب لونین دروازه او را برای بار دوم باز کرد.

این پایان کار نبود، این‌بار تعویض‌های کارلو آنچلوتی روند بازی را تغییر داد و رودریگو در شلوغی محوطه جریمه بایرن با خطای کیم مین جائه در دقیقه ۸۳ سرنگون شد و داور این دیدار تصمیم به اعلام خطای پنالتی به نفع رئال مادرید کرد، وینیسیوس جونیور پشت توپ قرار گرفت و به راحتی برخلاف حرکت نویر موفق شد گل دوم خودش و رئال مادرید را به ثمر برساند تا تکلیف تیم فینالیست در اسپانیا مشخص شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا