ورزشی

جام ملت‌های آسیا؛ تایلند و عربستان هم جام را با برد آغاز کردند

تایلند هم جام را با برد آغاز کرد / قرقیزها تسلیم بودند

تیم ملی فوتبال تایلند در نخستین دیدار این تیم در گروه F جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، برابر قرقیزستان به برتری رسید.

به گزارش ایرنا، تیم‌های تایلند و قرقیزستان از ساعت ۱۸ روز گذشته در گروه F جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا در ورزشگاه عبدالله بن‌خلیفه دوحه با قضاوت ادهام محمد از اردن به مصاف هم رفتند.

در این دیدار تایلند شروع بهتری داشت و پس از به لرزه در آوردن تیر دروازه قرقیزستان در دقایق ۲۲ و ۱۴، سرانجام در دقیقه ۲۶ توانست توسط جایدِد به گل برسد و یک بر صفر جلو بیفتد. نیمه اول با همین تک گل به سود تایلند به پایان رسید.

در شروع نیمه دوم، باز هم تایلند تیم برتر میدان بود و جایدد باردیگر در دقیقه ۴۹ توانست خود و تیمش را دو گُله کند.

در نهایت تایلند توانست با نتیجه ۲ بر صفر قرقیزستان را شکست دهد تا این تیم شرق آسیایی هم با برد جام شروع کند. در دیگر دیدار گروه F، عربستان و عمان از ساعت ۲۱ به مصاف هم می‌روند.

ترکیب اولیه تیم ملی تایلند: خمال، پانسا همویبون، میکلسون، دولاه، تیراتون بونماتان، چاماراتسامی، پامفان، ساراچت، جایدد، فالا، موئنتا

سرمربی: ماساتادا ایش

ترکیب اولیه تیم ملی قرقیزستان:

ارژان، غیرت زیرگالبک، تامیرلان کوزوبائف، آیزار اکماتوف، بکزان سگینبائف، علی کولوف، بختیار دویشوبکف، اودیلزون عبدالرحمانوف، مرک کا، کوجو و مرک

سرمربی: استفان تارکویچ

 

ستاره النصر ناجی مانچینی و عربستان؛ برانکو و عمان یک قدم تا شگفتی فاصله داشتند

تیم ملی فوتبال عربستان در نخستین دیدار خود در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا موفق شد عمان را شکست دهد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال عربستان در آخرین دیدار دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ٢٠٢٣ قطر از ساعت ٢١ شب گذشته در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه با قضاوت وانز شان رابرت استرالیایی به مصاف تیم ملی عمان رفت.

عمانی‌ها در این بازی در شرایطی مقابل سعودی‌ها قرار گرفتند که با توجه به حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت این تیم و همچین خبرهای مبنی بر بازگشت او به ایران و تیم پرسپولیس، بازی این تیم مورد توجه علاقه‌مندان به فوتبال در ایران قرار گرفته بود.

دقیقه ١٣ بازی داور این دیدار به سود عمان اعلام ضربه پنالتی کرد که الیحیایی موفق شد خیلی زود شاگردان برانکو را از سعودی‌ها پیش بیندازد.

نیمه دوم بازی درحالی پیگیری شد که عربستانی‌ها به دنبال جبران گل خورده خود بودند. در نهایت در دقیقه ٧٨ بازی عبدالرحمن غریب ستاره تیم النصر که دقایقی قبل به عنوان یار تعویضی وارد میدان شده بود، روی یک حرکت انفرادی موفق شد دروازه عمان را باز کند تا بازی یک بر یک شود.

درحالی که می‌رفت بازی با نتیجه یک بر یک تمام شود، علی البلیهی کاپیتان عربستان موفق شد روی سانتر عبدالرحمن غریب گل دوم را وارد دروازه عمان کند تا در پایان این بازی با نتیجه ٢ بر یک به سود سعودی‌ها تمام شود.

ترکیب اولیه تیم ملی عربستان: احمد الکسار، علی البلیهی، علی لاجامی، حسان التمبکتی، سعود عبدالحمید، ناصر الدوسری، محمد کنو، عبدالله الخیبری، سامی النجعی، سالم الدوسری، صالح الشهری

سرمربی: روبرتو مانچینی

ترکیب اولیه تیم ملی عمان: ابراهیم المخینی، خالد البریکی، احمد الخمیسی، احمد الکعبی، ارشد العلوی، حارب السعدی، جمیل الیحمدی، عبدالله الفواز، صلاح الیحیایی، محسن الغسانی، عصام الصبحی

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا